گزارش مالی شماره 1
گزارشگر : امیر جواهری لنگرودی گزارشگر : امیر جواهری لنگرودی

                    

 

 

 

 

اقدام انسانی مشترک ، یاری مالی به کارگران ایران – شرکت واحد

 

             وقتی کارگران هزینه زندگی خود را ماهیانه بیش از 500 هزار تومان برآورد می کنند و وزیر کارو کارفرما ، بهمراه به اصطلاح نماینده گان کارگران آنرا به 183 هزار تومان در ماه تقلیل می دهند.

                وقتی کارگر را به بهانه  جانبداری ودفاع از حق تشکل و ایجاد آن ، بر پایی اجتماعات ، طرح مطالبات معوقه و یا دریافت حقوق های عقب مانده خود دست به اعتصاب  می زنند ، اخراج ، دستگیر وزندان و بیکار می سازند . جایی تردیدی برای مدافعان این نیروی عظیم بیکار شده باقی نمی ماند که باید به یاری همنوعان خویش بر خیزد.

               ایده یاری رسانی مالی  با عنوان : " اقدام انسانی مشترک " ، شمارش معکوس تا نوروز 1386، را باید نخستین اقدام جمعی شمرد که به ابتکار : مسئولین  رادیوهای سپهر ، همراه و کانون دفاع از آزادی بیان ، کانون پژوهش فرهنگ ایران ، فرهنگسرای اندیشه – گوتنبرگ (سوئد) جرقه استارتش زده شد و بلا فاصله با پشتیبانی و حمایت اشخاص – انجمن ها و کانون های فرهنگی - اجتماعی شهر ، رادیو های گوناگون روبرو گردید و امروز بدل به کاری جمعی و مورد مدافعه همگان گشته است.

                    در طی یک هفته نه یک رادیو و یا دو رادیو ، بلکه چندین و چند رادیو ، دفاتر مراکز فرهنگی در همگامی  جمعی خویش ، در به ثمر رساندن این اقدام ، خود را سهیم می دانند . در طول روز از اول صبح تا نیمه های شب ، از طریق رادیو های خود، جنبه های گوناگون این " اقدام انسانی مشترک " را بدرون خانه های ایرانیان شهر گوتنبرگ و از طریق فعالین چندی بدرون اجتماعات سوئدی ها نیز برده اند .

                 امروز بیش از هر وقتی حافظه ایرانیان شهر گوتنبرگ و حومه در رابطه با بیکاری بیش از 54 نفر از کارگران و فعالان کارگر ی سندیکای شرکت واحد تهران و حومه و بی توجهی مسئولان نظام و وزارت کار نسبت به آنان ، بر انگیخته شده و از چگونگی یاری بدانان و سرعت بخشیدن کمک به کارگران صحبت می کنند . همه این ما می خواهند که به این کار ادامه دهیم و به همین حد بسنده نکنیم که تا 29 اسفند آنرا به پایان ببریم بلکه کمک به کارگران را تبدیل به  مستمری رسانی ثابتی  گردانیم که هر ماهه این کار بشکلی منظم انجان پذیرد.

                  کمپین شمارش معکوس " اقدام انسانی مشترک – گوتنبرگ " تا به امروز با استقبال جمعی روبرو شده و ما توانستیم از طریق قللک های جمع آوری و خط آزاد تلفنی رادیو سپهر و مرکز اندیشه در ششمین روز این اقدام ( 12 مارس 2007 برابر 21 اسفند 1385) مبلغ 810/30 کرون را از چند مرکز جمع آوری پول : ( کانون بازنشستگان – رادیو سپهر- پاتوق کتاب اندیشه – ویدئو کلوب رضا – اورینتال موزیک ...)  شمارش نموده و مبلغ 000/30 کرون آن معادل 915000/3 تومان آنرا به ایران حواله نماییم .

                 کار ستُرک جمع آوری مالی همچنان ادامه دارد و ما طی 8 روز باقی مانده و بویژه در تظاهرات ضد جنگ ( 17 مارس ) و مراسم های نوروزی انجمن های گوناگون و جلسات سخنرانی و اجراء تاتر شهر و مراسم  شب چهارشنبه سوری ، در برنامه ها خواهیم بود و قللک های خود را بین ایرانیان  و دوستان سوئدی خود خواهیم گرداند.

                 یاری بیدریغ شما ما را لبریز از شادی و شعف نموده و ما به سهم خویش در برابر این سطح از حس انساندوستی یکایک شما سر فرود می آوریم .

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     12 مارس 2007(21اسفند 85)

                   اطلاعیه شماره6

اقدام انسانی مشترک

درآستانه نوروز1386 کمپین یاری رسانی مالی به

کارگران ایران

شمارش معکوس، 7 روزبه نوروز1386 مانده است

ایرانیان آزادیخواه !

بیش از 7 روز به نوروز 86 نمانده است . درایران بیکاری و اخراج کارگران از محیط کارهرروز فزونتر می گردد . سفره کارگران همچنان خالی ازغذا ، میوه و شیرینی و فرزندان آنان فاقد لباس نو می باشند . کودکان کارگران ،  چشم براه دستان مادر و پدر خود بوده وکارفرمایان نظام نیز، همچنان آنان را از دریافت دستمزد های لازم محروم مینمایند .

در این میان بیش از 50 تن از فعالان کارگری سندیکای مستقل شرکت واحد تهران و حومه بیش از یکسال از کار بیکار شده  و تعدادی از آنان نیز احکام اخراج خود را درست در آستانه نوروز از کارفرمای شرکت دریافت داشته اند .

ما جمعی از انجمن های فرهنگی و اجتماعی و رادیوهای شهر گوتنبرگ ، طی اقدامی مشترک و انسانی ازروز سه شنبه 15 اسفند 85(6 مارس 2007) تا 29 اسفند یعنی به فاصله 15 روزدرسطح شهرگوتنبرگ وحومه دست به جمع آوری کمک های مالی زده و دراینراه دست های پُرمهریکایک شماهارا بگرمی میفشاریم. ما قللک های مالی را درحال حاضر درمراکز پُررفت وآمد ایرانی ها  از جمله :در مرکز فمان (ویدئو کلوپ رضا(156991)- در سنتروم اورینتال موزیک150505) –  پاتوق کتاب اند یشه(139897 )- در منطقه موندال لوکال محمد جعفری(209578)- در یلبو دفترمرکزآموزشی(462684)- در آنگرید دفتراتحادیه سراسری(423340) در هیسنگن رادیو سپهر(540038) قرارداده و به اطلاع عموم می رسانیم .

شما می توا نید به هر طریقی از جمله می توان به :

شماره پست جیرو 0 - 4289144 به نام : کمک به کارگران ایران نوروز 86 ، واریز کرد.

کمک های مالی خود را تا در پایان سال 1385 به ما برسانید تا شمارش نماییم و بااعلام مبالغ جمع آوری شده ، آنرا به نام یاری رسانی جامعه ایرا نیان شهر گوتنبرگ به  فعالان کارگری در ایران برسانیم .

ما سازماندهنده گان این اقدام مشترک یاری رسانی ما لی به کارگران ایران ، درانتظار یاری های بیدریغ شما می باشیم تا به کمک یکدیگر این وظیفه انسانی را به سامان ببریم.  .

رادیو سپهر – گوتنبرگ

رادیو همراه – گوتنبرگ

کانون پژوهش فرهنگ ایران– گوتنبرگ

کانون دفاع از آزادی بیان – گوتنبرگ

فرهنگسرای اندیشه – گوتنبرگ (سوئد)

 

پشتیبانان اقدام انسانی مشترک – گوتنبرگ ( کمپین یاری رسانی مالی به کارگران ایران):

 

فرهنگ طاولی از مرکز آموزشی ایران

جمعی از راننده گان ایرانی اتوبوس شهری – گوتنبرگ منطقه ما یورنا و فرولوندا

رادیو صبح شنبه با شما

رادیو مهر

رادیو هماوند

رادیو کیان ایران

اتحادیه سراسری ایرانیان غرب سوئد

کانون بازنشتگان ایران

انجمن دوستی ایران وسوئد- پارتیله

گروه تاتر آزاد

 صداوسیمای نور

کانون فرهنگ معرفت

 تیم والیبال  پارتیله

کانون موسیقی آهنگ

جامعه دفاع از حقوق بشر و دمکراسی در ایران – گوتنبرگ

تاکسی  رانان ایرانی شماره 320 در سنتروم شهر گوتنبرگ

 

 

 


March 18th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها